نظر بدهید
arrow_down
user
envelope.svg
pencil

ویدیو های مشابه

calendar ١٤٠٢/١٢/٠٢
نشست نخبگانی(١)

مردم سالاری دینی در کلام راویان دیدار

calendar ١٤٠٢/١١/٠٧
نشست نخبگانی

روایتی از نشست «راویان دیدار»

calendar ١٤٠٢/١١/٠٧
مناظره فکرت

مناظره بین آقایان رئوفی و اکبرنژاد

calendar ١٤٠٢/١٠/٢٤
مدار (٩)

انتخابات تحول آفرین

calendar ١٤٠٢/١٠/٢٤
مدار (٨)

ورزش و سیاست

calendar ١٤٠٢/١٠/٢٤
مدار (٧)

علامه نوآور، مفسر شگفتی‌ساز

calendar ١٤٠٢/٠٩/٣٠
کلیپ

یلدا؛ اسم ایرانی، رسم اسلامی

calendar ١٤٠٢/٠٩/٣٠
عصر پرسش (٢)

آسیب‌شناسی دولت‌سازی اسلامی در عصر مشروطه

calendar ١٤٠٢/٠٩/٣٠
عصر پرسش (١)

نقد دولت مدرن در الگوی برتر حکمرانی

calendar ١٤٠٢/٠٩/٢٠
استاد مرتضی مطهری

تعریف عدالت چیست؟

عوامل خطای محاسباتی در زیست رسانه‌ای نسل جوان

ششمین برنامه مدار با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پیشاهنگ، مدرس سواد رسانه‌ای، با موضوع «عوامل خطای محاسباتی در زیست رسانه‌ای نسل جوان» در مدرسه فکرت برگزار شد.

حجت‌الاسلام پیشاهنگ گفت: زیست رسانه‌ای تا قبل از فراگیری شبکه‌های اجتماعی که الان با آن روبه‌رو هستیم یکی از شقوق زیستی بود و رسانه‌هایی چون کتاب، منبر، تلفن، ایمیل، تلویزیون و رادیو از بخش‌های زندگی به‌شمار می‌رفتند. اما امروزه رسانه یکی از شقوق زندگی نیست خودش یکی از ساحت‌های زیستی شده است ساحت زیستی یعنی حیات و ممات و لذت و رنج در آن اتفاق می‌افتد؛ مخصوصاً نسل نوجوان ما در حال زندگی در این ساحت هستند.

وی افزود: این نسل در حال رشد در این ساحت از زندگی هستند رشد به ‌معنای افزایش فالور یا بالا رفتن تعداد ویو. در تصوّر این نسل اینها ملاک‌های رشد هستند؛ این رشد می‌تواند کند، تند و حتی معکوس شود و تمام زیست واقعی را در این زیست تجربه می‌کند و چه‌بسا لذّت و رنجی که در رسانه می‌برد بیشتر از لذّت و رنجی است که در زیست حقیقی دارد.

این مدرس سواد رسانه ابراز داشت: اگر خطای محاسباتی در زیست رسانه‌ای اتّفاق بیفتد می‌تواند بر زیست حقیقی و زیست اجتماعی و حتی ملیّت و موجودیّت یک نسل و ملّت را به خطر بیندازد. وی با اشاره به اهمیت زیست رسانهای اضافه کرد: رهبر انقلاب برای سخنرانی‌هایشان به‌تمامی مسائل دقت می‌کنند و به آن چیزی می‌پردازند که نیاز روز جامعه است. نسل جوان امروز که براساس نظامات توسعه‌یافته زیستی و تأمین نیازهای پایه‌ در کنار برآورده‌شدن گزاره‌هایی همچون امنیت، عاطفه و عزت نفس بتواند یک روایت صحیح برای رسیدن یا کشف مسیر رشد داشته‌ باشد.

حجت الاسلام پیشاهنگ با اشاره به دقت نظر رهبر معظم انقلاب در انتخاب موضوعات سخنرانی گفت: حضرت آقا در مورد این نیاز جامعه در سخنرانی‌های دیگرشان از جنگ روایت‌ها و اهمیت آن صحبت کرده‌اند و خودشان هم مانند یک سرباز، روایت درست را به نسل جوان می‌رسانند تا به دیگران بیاموزند همین مسیر را بروند تا حافظه تاریخی نسل جوان را غنی نگهدارند و اجازه ندهند تا دچار غفلت شوند و تکرار روایت درست از حوادث پیشین تاریخی از موارد مهم زنده نگه‌داشتن حافظه تاریخی است.

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.