weblog_showcase

پرونده «فصل بـرکت»؛

برگزاری نشست «اخلاق پژوهی» با حضور کارشناسان فلسفه و اخلاق

در دومین نشست علمی فصل برکت، چهارتن از اساتید به چهار موضوع مختلف خواهند پرداخت؛ موضوعات واکاوی بسط تجربه مدرن از دین، روزه در برابر معنویت سکولار، اخلاقِ سیر و سلوک و اخلاق عملی در ادعیه مأثور در این برنامه مطرح و بررسی خواهد شد.

به گزارش فکرت، دومین نشست «فصل برکت»، یک‌شنبه، 27 اسفند از سوی رسانه و مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت، به واکاوی ابعاد معنویت و اخلاق پژوهی می‌پردازد.

 

مجموعه فکرت میزبان دکتر محمد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) خواهد بود که به موضوع «نقش روزه در شریعت و معنویت دینی و نسبت آن با اخلاق و معنویت سکولار» خواهد پرداخت.


موضوع دیگر این نشست «بررسی گزاره‌هایی از اخلاق عملی در مبانی دینی و دعاهای مأثور»،  است که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی، رئیس انجمن مهدویت حوزه تبیین می‌شود

 

سومین محور نشست اخلاق پژوهی «مفهوم اخلاق در اوصاف الاشراف خواجه نصیر طوسی» است که دکتر سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه به آن می‌پردازد.

 

همچنین دکتر مجتبی رستمی‌کیا، پژوهشگر فلسفه زبان نیز موضوع «از سلوک دینی تا NDE (تجربیات نزدیک به مرگ) و نقد رسانه ملی در بسط تجربه مدرن از دین» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

محمدجواد رحمانی، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث نیز دبیری این نشست را بر عهده دارد.

 

رسانه فکرت این نشست علمی را یک شنبه 27 اسفند 6 رمضان ساعت 15 تا 17 به صورت مجازی برگزار می‌کند.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٢/٢٦

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.