weblog_showcase

دکوپاژ فیلم پلتفرم برگزار شد؛

نقد و تحلیل فیلم پلتفرم در نشست تخصصی دکوپاژ

گرچه شاید به ظاهر این فیلم حاوی پیام‎های در حوزه اقتصادی و وجود ساختار فاسد در جامعه در بحث شکاف عمیق طبقاتی باشد اما باید توجه داشت که"پلتفرم" به عنوان یک فیلم استعاری و سرشار از نمادها، حاوی محتوای فلسفی و اجتماعی و به خصوص مباحث مرتبط با الهیات است.

ربه گزارش فکرت دکتر مینایی پور طی سخنانی در نشست "دکوپاژ" ویژه نقد و بررسی فیلم سینمایی "پلتفرم" که به همت انجمن سواد رسانه طلاب و مدرسه فکرت در مؤسسه شناخت برگزار شد با تأکید بر این نکته که امروز برای شناخت تحولات در دنیا نیازمند تماشای فیلم و آثار هنری و تحلیل و تفسیر آن ها هستیم، ابراز داشت: طبعاً هر فیلمی چه مربوط به هالیوود یا بالیوود ، چه اروپایی و یا آسیایی و غیره، یک نوع نگاه و جهان‎بینی خاصی دارد و بر این اساس، فراتر از مباحث فرمی، محتوا و پیام خاصی را ارایه می کند.

وی افزود: یکی از فیلم هایی که به نظر بنده، طلاب و دانشگاهیان و اندیشمندان باید روی آن بحث و نقد داشته باشند همین فیلم پلتفرم است که محصول سال 2019 کشور اسپانیاست.

این منتقد و تحلیلگر فیلم همچنین گفت: گرچه شاید به ظاهر این فیلم حاوی پیام‎های در حوزه اقتصادی و وجود ساختار فاسد در جامعه در بحث شکاف عمیق طبقاتی باشد اما باید توجه داشت که"پلتفرم" به عنوان یک فیلم استعاری و سرشار از نمادها، حاوی محتوای فلسفی و اجتماعی و به خصوص مباحث مرتبط با الهیات است.

وی بیان داشت: گرچه در فیلم می‎بینیم که شخصیت اصلی قصه دارای اراده و اعتماد به نفس لازم نیست اما به عنوان منجی معرفی می‎شود، هر چند باید دانست که منجی یا قهرمان در این فیلم علیه سیستم الهی قیام می‎کند و در نهایت این‎گونه به مخاطب القاء می‎شود که خالق این جهان در حق مخلوقات خود ظلم کرده‎است.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/٠٧/٢٦

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.