weblog_showcase

مدرس و پژوهشگر جامعه الزهرا(س):

رونق مشارکت در انتخابات از الزامات تحقق جهاد اُمیدآفرینی است

مدرس و پژوهشگر جامعه الزهرا(س) گفت: یکی از الزامات و پیش نیازهای تحقق جهاد اُمیدآفرینی در کشور ما، رونق مشارکت عمومی در انتخابات است.

سیده زهرا حسینی در گفتگو با خبرنگار فکرت با اشاره به اینکه نااُمید کردن مردم و نسل جوان نسبت به آینده از جمله مهم ترین اهداف دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی است، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر چندین بار بر اهمیت و ضرورت پرداختن به جهاد اُمیدآفرینی تأکید نموده اند به این معنا و مفهوم که هر فردی توانایی صحبت کردن با مردم را دارد و رسانه ای در اختیارش است باید در این عرصه به طور جدی ورود پیدا کند.

 

وی افزود: به خصوص در بحث انتخابات این ضرورت دو چندان جلوه می کند، کما این که حضرت آقا همین چند روز پیش تأکید فرمودند راه حل مشکلات کشور از مسیر انتخابات می گذرد و نباید این موضوع مورد کم توجهی یا بی توجهی واقع شود.

 

کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی با بیان این که امید لازمه حرکت، رشد و تعالی بوده و موتور محرکه پیشرفت یک جامعه به شمار می رود، گفت: البته لازمه امیدآفرینی شناخت قابلیت ها، استعدادها و ظرفیت‌های فردی و اجتماعی است و این که هر فرد، سازمان و موسسه دولتی، خصوصی، علمی و فرهنگی بداند از چه توانمندی هایی برخوردار است و چگونه می تواند از آن ها در راستای تحقق اهداف استفاده کند.

 

وی همچنین با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی در دستان ماست و باید در حفظ آن بکوشیم، ابراز داشت: در چنین ساختار حکومتی باید تصمیم سازان و مجریانی باشند تا مبانی اسلام را در جامعه پیاده کنند و ضمن تلاش برای حل مشکلات مردم ، زمینه تحقق اهداف عالی اسلام را فراهم نمایند.

 

حسینی گفت: نظام جمهوری اسلامی اینقدر اهمیت و جایگاه دارد که سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود به تصریح بیان می دارد: «امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند».

 

وی افزود: در شرایط کنونی ما با رأی دادن خود از یکسو و دعوت دیگران برای حضور در انتخابات از سوی دیگر از این حرم می توانیم دفاع کنیم تا خدای ناکرده مدیون خون شهدا نشویم.

 

وی گفت: وظیفه مردم در این دوران حساس، همان جایگاه امت است و امت باید به میدان بیاید، چرا که یکی از لوازم دنیای مادی این است که انسان‌ها با اراده و اختیار خود، مسیر را انتخاب می‌کنند و انسان باید آنقدر به رشد و تعالی برسد که بتواند جایگاه امام و اطاعت از امام و رهبر جامعه را درک کند.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٢/٠٧

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.