weblog_showcase

تا انتخاب (٤١) استاد فلاح شیروانی در گفت‌وگو با فکرت:

چرا دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات به تکاپو افتاده است؟

عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمن چقدر سرمایه‌گذاری می‌کند برای آنکه مردم در این انتخابات شرکت نکنند بعد دغدغه ما این است که آیا در انتخابات شرکت کنیم یا نه! این استراتژی آمریکاست چرا در ذهن ماست؟ یکی از چیزهایی که باید توجه کنیم همین تکاپوی دشمن است که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

به گزارش فکرت، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی، مؤسس و مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت) در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی اندیشه‌ای فکرت گفت: ما فاصله کمی با دو انتخابات بزرگ داریم و حضرت آقا یک نکته را تذکر دادند و تکرار هم می‌کنند؛ می‌فرمایند مراقب باشید غفلت نکنید، اگر غفلت کردیم امکان داره ضربه‌های جبران ناپذیر بخوریم، ضربه‌های تاریخی بخوریم. اصلا وظیفه ایشان همین است که فضای کلی را بسنجند، فضای داخلی و خارجی را بسنجند و درباره آنها تذکرات و هشدارهای لازم را بدهند. درباره این انتخابات حضرت آقا نگرانی دارند.

 

وی ادامه داد: اتفاق عجیبی که شاهد آن هستیم این است که به هشدارهای ایشان اصلاً توجه نمی‌کنیم؛ می‌فرمایند امروز همه وظیفه دارند، هر کسی اثری دارد و صدایی دارد، وظیفه دارد، همه باید تشویق کنند. اما بچه‌های انقلاب در حال تحلیل‌کردن سخنان رهبری هستند؛ الان زمان تحلیل نیست، دستور صریح دادند و فرمودند که هر کس مخاطب دارد وظیفه دارد؛ حتی جوان‌ها، حتی خانم‌ها گفتند؛ خانم‌ها نقش ویژه دارند به آن نقش ویژه توجه کنند و از این مسأله غفلت نکنند، خانم‌ها نگویند که من عمدتاً در خانه هستم، خانه‌دار هستم.

 

عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مطلب دیگر اینکه حضرت آقا می‌فرماید اگه مشارکت پایین باشد مجلس ضعیف می‌شود و مجلس ضعیف توانایی رفع مشکلات را نخواهد داشت. متأسفانه تحلیل می‌کنند، وقتی کسی به مجلس رفت دیگر نماینده است حالا چه با رأی پایین چه با رأی بالا، مجلس ضعیف یعنی چه؟ حضرت آقا می‌فرمایند که مشارکت بالا معجزه می‌کند،  توضیح هم می‌دهند خواص آن کسانی هستند که می‌توانند تشخیص دهند نیازی نیست که حتماً جایگاهی داشته باشند و حتی با سواد باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بیست سی سال است که ایشان تزی را مطرح کردند به نام خواص اهل حق. وقتی خواص اهل حق کوتاهی کنند تاریخ عوض می‌شود؛ نمونه‌اش توابین که ۴۰۰۰ نفر بودند و کشته شدند؛ اما چه فایده‌ای داشت؟ در تاریخ چه نقشی داشتند؟ بعد از آنکه کمر رهبر حق شکست و یا در حادثه عاشورا خود رهبر جریان حق را حذف کردند خون‌هایی که بعد از آن ریخته شود فایده‌ای ندارد.

 

عضو مرکز پژوهش‌های اصولی مدرسه ولی‌عصر یادآوری کرد: تذکر به اینکه ببینید دشمن چقدر سرمایه‌گذاری می‌کند برای آنکه مردم در این انتخابات شرکت نکنند بعد دغدغه ما این است که آیا در انتخابات شرکت کنیم یا نه! این استراتژی آمریکاست چرا در ذهن ماست؟ یکی از چیزهایی که باید توجه کنیم همین تکاپوی دشمن است که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

 

مؤسس و مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) گفت: در برابر حرکت کوچک ما یعنی رأی دادن، خداوند متعال هدایای بسیار زیادی به ما می‌دهد، یا من یعطی الکثیر بالقلیل و در قرآن به ما وعده داده است؛ ولینصرن الله من ینصره از خودمان و دیگران بپرسیم آیا اینکه من بروم در انتخابات پای صندوق رأی بدهم نصرت خداست؟ قطعاً هست. اگر قبلاً هم شک داشتیم با گفتن حضرت آقا نباید شک داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی در پایان تصریح کرد: ما که می‌دانیم که همیشه این خداست که کارها را راه می‌اندازد هر موقع حتی در زمان جنگ مغرور نمی‌شدیم توسل می‌کردیم از خدا درخواست می‌کردیم در یک نبرد شکست خورده هم پیروز می‌شدیم اینجا هم داستان از همین قرار است. هیچ کسی نگوید من چه اثری دارم؟ با دوست و رفیق و آشنا و فامیل تماس بگیر. مخصوصا کسانی که می‌توانند دیگران را تشویق کنند که بلند شوید و حرکت کنید این‌ها باید حتماً به این مسأله فکر کنند.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٢/٠٧

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.