weblog_showcase

معرفی کتاب؛

نگاه دوم، نگرشی نو به بیانیه گام دوم انقلاب

در این کتاب تلاش شده تا به بیانیه گام دوم نگاه درون سیستمی شود و این مساله حائز اهمیتی است به این معنا که سعی شده این بیانیه بنابر منظومه فکری حضرت آقا، بهتر و کامل‌تر فهمیده شود.

به گزارش فکرت، بهمن ماه سال 97 بود که مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به ملت و جوانان ایران اسلامی صادر فرمودند.

 

از آن زمان تاکنون کتاب ها و مقالات نسبتاً پرشماری در این زمینه به چاپ رسیده که انصافاً نگارش و تدوین و تألیف برخی از آن ها توأم با تلاش قابل تحسینی بوده است.

 

یکی از این آثار قابل توجه کتاب"نگاه دوم، نگرشی نو به بیانیه گام دوم انقلاب" است که عبدالله مجدمی و مرتضی هاشمی به عنوان مؤلفین آن کوشیده اند بیانیه را هم طور که شایسته و بایسته آن است، شرح و بسط دهند و لذا همه کلیدواژه ها و موضوعات آن را کمی مبسوط تر بررسی کرده اند و طبعاً برای رسیدن به این هدف می بایست از دیگر رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بهره ببرند.

 

قبل از هر چیز باید به این نکته کلیدی توجه داشت که این کتاب که از سوی دفتر نشر معارف چاپ شده مبتنی بر اندیشه تمدنی مقام معظم رهبری است.

 

در واقع در این اثر تلاش شده تا به بیانیه گام دوم نگاه درون سیستمی شود و این مساله حائز اهمیتی است به این معنا که سعی شده این بیانیه بنابر منظومه فکری حضرت آقا، بهتر و کامل تر فهمیده شود.

 

تدوین این کتاب مبتنی بر دو پیش فرض است؛ نخست آن که رهبر معظم انقلاب را علاوه بر رهبری انقلاب و نظام اسلامی، شخصی متفکر و صاحب نظر به ویژه در مباحث تمدنی، و دارای منظومه ای در افکار خود بدانیم و دیگر هم این که بیانیه گام دوم را فشرده و خلاصه ای از بیانات و آثار تمدنی ایشان (یعنی آنچه مرتبط با انقلاب اسلامی، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی و مبانی و نرم افزار و سخت افزار آنهاست) بدانیم؛ لذا ردپای هر آنچه در بیانیه مطرح شده را می توان در دیگر بیانات ایشان به تفصیل یافت.

 

گفتنی است این کتاب در پنج فصل به نگارش درآمده که عناوین فصول از این قرار است؛

 

فصل اول: منظومه تمدنی مقام معظم رهبری

فصل دوم : هویت و جایگاه انقلاب اسلامی ایران

فصل سوم: گذشته و مرارت های انقلاب اسلامی

فصل چهارم: دستاورد های انقلاب اسلامی ایران

فصل پنجم: واقعیت های انقلاب سلامی ایران

فصل ششم: مأموریت جوانان مؤمن انقلابی

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٢/٢٩

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.