weblog_showcase

گفتاری از عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

هجمه دشمن به انسجام ملی

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفتاری بر این نکته تأکید کرد که جمهوری‌اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون دشمنان خارجی بسیاری داشته‌است که چشم دیدن «انسجام ملی» ما را نداشته‌اند و به شیوه‌های مختلف برای تخریب آن اقدام کرده‌اند.

به گزارش فکرت، مشروح این گفتار که در قالب یادداشتی در روزنامه همشهری منتشر شده، بدین قرار است؛

 

رهبرمعظم‌انقلاب در سخنان‌ روز یکشنبه در جمع هزاران نفر از مردم استان آذربایجان‌شرقی به تبیین نکات راهبردی ویژه‌ای درباره انتخابات پیش رو پرداختند که به‌مثابه ترسیم چشم‌اندازی برای پیشرفت و تعالی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

 

قدردانی ایشان از مردم ایران برای حضور پرشکوه در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22بهمن یکی از نکات مهم مطرح‌شده بود که باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. تأثیر برگزاری باشکوه راهپیمایی 22بهمن بر رونق فضای انتخاباتی در کشور از مهم‌ترین نکاتی است که دراین زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.


راهپیمایی پرشکوه 22بهمن تأثیری راهبردی بر بهبود فضای انتخاباتی در کشور برجا گذاشت و شاهد افزایش نشاط انتخاباتی در جامعه به‌منظور شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستیم. دراین میان اما باید تأثیر حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22بهمن را در دو بعد داخلی و بین‌المللی مورد توجه قرار داد.


در بعد داخلی، انتشار بیانیه 110نفر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره ضرورت مشارکت در انتخابات و فراخوان آنها به مردم دراین زمینه را می‌توان ازجمله تأثیرهای داخلی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن ارزیابی کرد. ازسوی دیگر به‌نظر می‌رسد این چهره‌های اصلاح‌طلب قصد ارائه فهرستی انتخاباتی را نیز دارند که این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری حضور مردم در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام و انقلاب اسلامی است. حضور مردم در انتخابات پیش رو نیز تأثیر مشابهی دارد و فضای انتخاباتی کشور را بیش‌از پیش با نشاط می‌کند.


حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن در بعد بین‌المللی نیز تأثیرات قابل‌توجهی برجا گذاشته است. پس از این حضور بود که به‌نظر سیگنال‌های بین‌المللی مثبتی درحال ارسال به ایران است. ازسوی دیگر براساس برخی بررسی‌های انجام شده، انعکاس عظمت راهپیمایی 22بهمن در حدود 1700شبکه تلویزیونی و رسانه بین‌المللی نشان‌دهنده اهمیت راهبردی حضور مردم در عرصه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است.


باید درنظر داشت اینکه مردم پس‌از گذشت چیزی حدود 45سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان هر سال با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر در عرصه حمایت از جمهوری‌اسلامی حاضر می‌شوند و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند، پدیده‌ای بی‌سابقه در جهان به شمار می‌رود.


درچنین شرایطی است که واکاوی راهبردهای مدنظر دشمنان برای مایوس کردن جامعه به‌منظور عدم‌حضور درپای صندوق‌های رأی اهمیت دوچندانی می‌یابد. جمهوری‌اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون دشمنان خارجی بسیاری داشته‌است که چشم دیدن «انسجام ملی» ما را نداشته‌اند و به شیوه‌های مختلف برای تخریب آن اقدام کرده‌اند. در واقع انسجام ملی ایرانیان برای آنان «چشم کور کن» است و تحمل آن را ندارند و برای برهم‌زدن آن، به هر شیوه و ابزاری دست میزند.


نکته اینجاست که هرچه حضور مردم در عرصه چشمگیرتر می‌شود، با توجه به اینکه افزایش انسجام ملی ایران را به‌دنبال دارد، به نگرانی‌های دشمنان دامن می‌زند و آنها به اقدام‌های تخریبی خود وسعت می‌دهند، چراکه کار شیاطین همین است. اعمال تحریم‌ها و استمرار چنین رویکردهای ظالمانه‌ای را نیز باید دراین چارچوب مورد ارزیابی قرار داد؛ آنها می‌خواهند با دامن زدن به مشکلات معیشتی مردم، جامعه را مایوس و ناراضی کنند؛ موضوعی که می‌تواند در میزان حمایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی تأثیرگذار باشد.


به‌طبع در چنین شرایطی مردم به آنچه دشمنان و معاندان می‌خواهند «نه» بزرگی خواهند گفت و مایوس‌شان خواهند کرد. دراین میان در داخل نیز برخی باید دست از مایوس کردن جامعه بردارند. جریان‌های داخلی باید به این نکته محوری واقف باشند که هرگاه انتخابات پرشورتر برگزار شده، دولت و مجلس قوی‌تری تشکیل شده‌است؛ موضوعی که «استحکام وحدت ملی» ازجمله دیگر رهاوردهای آن به‌حساب می‌آید.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١١/٣٠

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.