قیس قریشی در همایش "تولد قیام":

زوال اسرائیل بعد از طوفان الاقصی، شتاب عجیبی پیدا کرده است

به گزارش فکرت، قیس قریشی در همایش "تولد قیام" که به همت مدرسه نگاه، رسانه فکرت و مؤسسه معنا در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شکل گیری اسرائیل، تداوم پیامد نظام استعماری در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: طوفان الاقصی نظم نوین جهانی را از این حیث بر هم زده و به‌طور مشخص باید گفت که هفتم اکتبر چندین اسطوره نظام استعماری را به‌طور همزمان شکست از جمله اینکه برای اسرائیلی‌ها دیگر امنیت و بقایشان به‌طور جدی به چالش کشیده شده‌است.

 

 

تحلیلگر مسائل سیاسی و عرصه بین الملل با اشاره به اینکه در تحولات فلسطین به عینه شاهد تکرار تاریخ هستیم، افزود: توحش و جنایت بالای غاصبان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی در واقع تداوم همان جنایات اروپایی‌های استعمارگر در کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و نیز آسیایی است.

 

وی گفت: در انتفاضه اول شاید تماشای سنگ پراکنی فلسطینی‌ها علیه اشغالگران عجیب به نظر می‌رسید اما به موازات افزایش چندبرابری جنایات اسرائیل در طول یک سال اخیر، میزان مقاومت فلسطینی‌ها و به‌خصوص اهل غزه نیز افزایش چشم گیری داشته و این در حالی است که محبوبیت حماس در خود غزه افزایش مشهودی یافته‌است.

 

قریشی بیان داشت: روند ترس از استعمارگری و زورگویی در جامعه فلسطینی کمتر شده و امروز جامعه فلسطینی محکم‌تر از ۱۹۴۸ است و از آن سوء باید بر این نکته تأکید کرد که از این به‌بعد وضعیت بحرانی را اسرائیل شاهدش خواهد بود که تاکنون برایش سابقه نداشته‌است.

 

وی گفت: در طول تاریخ، یهودی‌ها در همین سرزمین‌های اشغالی دو دولت داشته‌اند که سر هشتاد سال از بین رفته و این سومین دولت است که به نظر می‌رسد در هشتاد سالگی خود دچار فروپاشی شود.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی و عرصه بین الملل افزود: در هفتم اکتبر، نیروی امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل که درباره‌اش افسانه سرایی هم می‌کنند، عملاً شکست خورد و نتوانست عملیات طوفان الاقصی را پیش بینی کند و از این تاریخ با شکست راهبردی هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی بیشتر از قبل در مسیر اضمحلال قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیروز جنگ آن کسی نیست که بیشتر انسان می‌کشد بلکه آن کسی است که می‌تواند اهدافش را تأمین کند اما بعد از یک سال و یک ماه اسرائیل در نابودی حماس ناموفق بوده و هنوز نتوانسته به‌جز شش نفر دیگر اسرای خود را در غزه آزاد کند.

 

قریشی بیان داشت: رژیم صهیونیستی همچنین در جنوب لبنان نیز با شکست فاحشی مواجه شده و ابعاد آن به‌گونه‌ای است که یارای انکار آن را هم ندارد. از سوی دیگر مطالبه انتقام از خون مطهر شهید سید حسن نصرالله باعث شده که حزب الله و نیروی رضوان، تلفات بسیاری از غاصبان اشغالگر بگیرد و عزم و اراده رزمندگان حزب الله در این قضایا واقعاً شگفت‌آور و ستودنی است.

 

وی گفت: در گذشته اسرائیل به کشورهای عربی منطقه، امنیت فروشی می‌کرد، اما الان اعراب نیز متوجه شده‌اند که این رژیم قادر به تأمین امنیت خودش هم نیست و لذا همه این مسائل نشان‌می‌دهد که زوال اسرائیل بعد از طوفان الاقصی، شتاب عجیبی پیدا کرده است.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی و عرصه بین الملل افزود: در عرصه داخلی و بین‌المللی، سران رژیم صهیونیستی، با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند که از آن جمله احساس ناامنی اسرائیلی‌ها برای زندگی در سرزمین‌های اشغالی است. در آینده نزدیک شاهد مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها و تشدید آن خواهیم بود و از سویی آسیب‌های رژیم صهیونیستی بعد از هفتم اکتبر به‌گونه‌ای بوده که ترمیم آن به این راحتی‌ها ممکن نیست.

 

وی در خاتمه ابراز داشت: هفتم اکتبر آغازی بود بر پایان آخرین چارچوب استعماری و از این حیث باید به تحلیل آن پرداخت، ضمن آنکه دیر یا زود وضعیت تاریخی ایران و منطقه احیا خواهد شد و ما به‌عنوان بزرگ منطقه جایگاه خود را احیا می‌کنیم و این موجود ناقص الخلقه و نامشروع یعنی اسرائیل نیز از بین می‌رود.

تاریخ انتشار: 1403/07/28

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.