یادداشت؛

رمز سیاست‌ورزی به سبک انقلاب اسلامی

محسن دنیوی،پژوهشگر حوزه علم و فرهنگ در یادداشتی که در روزنامه«وطن امروز» منتشر شده، نوشت: در مفهوم سیاست‌ورزی و کنش سیاسی در جهان امروز، اتفاق مهمی است که با خون این شهیدان دولتمرد و اهل سیاست در جمهوری اسلامی ایران در حال اثبات است و این تغییر مهم بسیار بسیار باارزش و تکان‌دهنده است و نه فقط آینده ایران بلکه آینده منطقه و جهان را به مرور دگرگون خواهد کرد.

به گزارش فکرت، آنچه در ادامه می آید، مشروح این یادداشت است؛

این اسامی را مرور کنید؛ سیدمحمد حسینی‌بهشتی، مرتضی مطهری، محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر، علی صیادشیرازی، قاسم سلیمانی و حالا سیدابراهیم رئیسی، سیدمحمدعلی آل‌هاشم و... .
اینها اسامی کسانی است که نام‌شان با جمهوری اسلامی گره خورده است و امکان جدا کردن آنها از این نظام وجود ندارد.


ویژگی مشترک این نام‌ها 3 کلمه‌ای است که در ادامه خواهم گفت؛ تقوا، اخلاص و جهد یا تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در راه هدف و تکلیف که خدمت به مردم و دین و وطن تا پای جان از جمله این اهداف و تکالیف است.


این افراد تک به تک در حال اثبات این فرمول و معادله هستند که راه درست سیاست‌ورزی جمهوری اسلامی به عنوان نظامی که با اراده ملت ایران ایجاد شده و با اراده مردم ایران از گزند حوادثی مانند 8‌سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های طولانی و سنگین عبور کرده، فقط همین است و بس!


راه دیگری وجود ندارد و امور دیگر به واسطه این 3 اصل معنا پیدا می‌کند. حتما به عناصر دیگری برای حضور موثر در امر اداره و سیاست در ایران اسلامی نیاز است اما تمام ویژگی‌های لازم برای یک دولتمرد در جمهوری اسلامی ایران، اگر با 3 عنصر کلیدی تقوا، اخلاص و جهد ترکیب شد، جواب خواهد داد اگرنه سیاستمدار و دولتمرد به مسیر دیگری خواهد رفت؛ حتی اگر برای خدمت به مردم شب و روز خود را صرف کرده باشد یا بسیار باهوش و متخصص باشد یا بسیار پیچیده فکر کند و توانایی بالایی در مذاکرات سیاسی - اقتصادی داشته باشد، باز هم به مطلوب همسو با جان مایه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نخواهد رسید!


این تغییر در مفهوم سیاست‌ورزی و کنش سیاسی در جهان امروز، اتفاق مهمی است که با خون این شهیدان دولتمرد و اهل سیاست در جمهوری اسلامی ایران در حال اثبات است و این تغییر مهم بسیار بسیار باارزش و تکان‌دهنده است و نه فقط آینده ایران بلکه آینده منطقه و جهان را به مرور دگرگون خواهد کرد.


این افراد قربانی شدند تا این تغییر شکل بگیرد و در جهانی که امر معنوی و قدسی بویژه در زندگی اجتماعی بی‌معنا و سیاست بیش از همه چیز و همه جا، دنیایی و عاری از ارزش شده است، آن را به سبک و سیاق انقلاب اسلامی احیا کنند و با خون و جان خود که ظاهراً برای انسان‌ها در این دنیا چیزی بالاتر از آن نیست، سیاست و زندگی را معنای دوباره ببخشند. اینان پیام‌آور انسان جدیدی هستند که در نقطه اوج دسترسی به قدرت و امکان چنگ‌اندازی به ثروت، در بند عشق الهی است و خود را فقط به خداوند متعال سپرده است و فقط خود را با یک منبع قدرت می‌سنجد و هیچ شاخص و ملاک دیگری را برتر از این ملاک نمی‌داند و هیچ فرمولی بالاتر از سه‌گانه تقوا، اخلاص و جهد در راه تکلیف الهی برایش معنا ندارد. این انسان جدید زاده انقلاب اسلامی با پشتوانه و نیروی درونی که از اتصال به خداوند عزیز ایجاد شده است به نحو متفاوتی زندگی خواهد کرد و هر روز را با همین انگیزه شروع می‌کند و به پایان می‌برد و زندگی، کار، مسؤولیت، سیاست و اقتصاد برایش معنای متفاوتی از معنای این کلمات در دنیای امروز خواهد داشت. مسؤولیتی را در جهان به عهده می‌گیرد و رنج این مسؤولیت و تعهد را به دوش می‌کشد و این تعهد تا زمان مرگ یا شهادت لحظه‌ای تعطیل نمی‌شود!


خون این شهیدان که در بسیاری از ویژگی‌ها مانند اهل محبت بودن، لطافت شخصیتی و صمیمیت در کنار جدیت، صلابت، صبر و استحکام شبیه هم بودند، حجت پیش روی ما و نشانه‌هایی برای یافتن راه است. اگر اهل انقلاب و باورمند به جمهوری اسلامی هستیم، باید بدانیم راه دیگری وجود ندارد و امکان ندارد در این نظام باشیم و فعالیت کنیم و مسؤولیت داشته باشیم و از این فرمول یعنی تقوا، اخلاص و جهد تبعیت نکنیم و عاقبت بخیر شویم.

تاریخ انتشار: ١٤٠٣/٠٣/٠٩

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.