weblog_showcase

معرفی کتاب؛

آفتاب در حجاب؛ رمانی در وصف حماسه زینبی(س)

آفتاب در حجاب، عنوان رمان دیگری است از خیل آثار گرانسنگ استاد سید مهدی شجاعی که روایتی خواندنی دارد از زندگانی ام المصایب زینب کبری(س) که به خوبی مخاطب را با خود همراه می سازد.

به گزارش فکرت، کتاب 180 صفحه ای آفتاب در حجاب که به همت انتشارات نیستان به زیور طبع آراسته شده، در واقع از کودکی تا عاشورا و از اسارت و تا وفات عقیله بنی هاشم را شامل می شود؛ اثری ماندگاری که با مخاطب خود ارتباطی ملموس پیدا می کند. رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی،‌ به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب کبری(س) پرداخته است.

 

سید مهدی شجاعی زبان روایت خود را در دل و احساس مخاطب انتخاب کرده، راوی دانای کلی است نامحدود که در تمام روایت حضرت زینب(س) را مخاطب قرار داده و این گونه روایتش را پیش می برد و حقیقتاً باید گفت نویسنده از فرمی برای خلق این اثر استفاده می کند که در ادبیات داستانی ایران نمونه‌اش کمتر دیده شده است.

 

داستان از کابوس حضرت زینب(س) در کودکی آغاز می شود؛ «چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی:«خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت میکند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پرکشید…»

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١١/٠٧

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.