عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد؛

پیوند دیانت و سیاست؛ شاهکارِ پیر جماران

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از جمله هنرهای بزرگ امام راحل در عصر کنونی را پیوند دیانت و سیاست در جامعه اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدرضا یزدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار فکرت با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: حضرتن امام (ره) بزرگ معلم و سیاست مداری بود که در عمل، دین را وارد عرصه سیاست کرد و سیاست را رنگ و بویی معنوی و اخلاقی بخشید.


وی همچنین با بیان این که اخلاق در سیاست جدای از مقوله اخلاق در بُعد فردی است، افزود: در حیطه‌ی سیاست، بحث از منافع و مصالح مردم در سطح کلان و ملی است، لذا عدالت به عنوان یکی از ساحت های اصلی اخلاق نقش بسیار مهمی دارد.


اندیشمند علوم انسانی در ادامه با تاکید بر این که در آموزه های اسلامی و نگاه متعالی حضرت امام (ره)، عنصر اخلاق در سیاست جایگاه ویژه ای دارد، گفت: امام به عنوان یک معلم اخلاق به ما یاد داد که دین برای آباد ساختن دنیا و آخرت ما آمده است و لذا سیاست مداری در نگاه امام راحل، راهی است برای این که مردم در دنیا و آخرت راه سعادت را بپیمایند.
 وی با بیان این که راز نفوذ و محبوبیت امام(ره)، اخلاص و تقوای بالای ایشان بود، افزود: بی شک هرکسی در راستای کسب رضای خداوند متعال گام بردارد ، پروردگار عالم کاری می کند که او در دل عموم مردم دنیا نفوذ کرده و محبوب گردد.


یزدانی مقدم با تاکید بر این که تبیین و ترویج اندیشه های پیر جماران در ابعاد مختلف، از جمله رسالت های امروز ماست،خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) یک ذخیره و نعمت الهی برای تمام مسلمانان در این عصر بود و به ویژه برای ملت ما عزت، اقتدار و احساس بزرگ بودن را به ارمغان آورد.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١١/٢٢

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.