weblog_showcase

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

بهره‌گیری از ظرفیت مردم برای جهش تولید از الزامات اقتدار اقتصادی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: از جمله الزامات کشور برای قوی شدن در عرصه اقتصاد، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مردم برای جهش تولید است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار فکرت با اشاره به این که نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری بر اساس هدف و راهبرد مشخص و حکیمانه‌ای صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در طول 14 سال اخیر ایشان در انتخاب شعار سال ، جهت و رویکرد اقتصادی را انتخاب کرده‌اند و مشخصاً 9 سال از این سال‌ها، بحث تولید مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 

وی افزود: امسال هم معظم له در نام گذاری سال و البته سخنرانی نوروزی خودشان ضمن تایید پیشرفت‌های نسبی در تحقق شعار سال گذشته مبنی بر "رشد تولید و مهار تورم" به طور خاص بر ضرورت تحقق مشارکت های مردمی در عرصه های اقتصادی از جمله جهش تولید  تأکید نمودند.

 

وی همچنین گفت: بی شک از جمله بایسته های کلیدی در راستای تحقق شعار سال، بهره گیری حداکثری از ظرفیت و توان بخش های مختلف مردم و البته عزم و اراده مضاعف مدیران و مسئولان کشور برای حل مشکلات عرصه تولید است.

 

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بیان داشت: در عین حال رهبر معظم انقلاب همچون همیشه چشم‌انداز روشنی از آینده کشور برای آحاد مردم به خصوص نسل جدید ترسیم نمودند و این پیام روشنی دارد برای کسانی که خواسته یا ناخواسته در راستای ترویج فضای نومیدی در جامعه ما فعالیت می کنند و این که علیرغم تلاش دشمن و وجود مشکلات، آینده‌ی ایران اسلامی بسیار روشن و امیدبخش است.

 

وی افزود: به تعبیر حضرت آقا ما باید کاری کنیم که کشور عزیز ما روز به روز قوی تر شود و لازمه این اقتدار ، قوی شدن در جبهه اقتصادی و از جمله در بحث تولید است که باید در این راستا از همه ظرفیت های داخلی به خصوص توان عظیم مردم نهایت استفاده را ببریم.

 

ملک زاده با بیان این که ظرفیت عظیم نیروی انسانی خلاق و تحصیلکرده، یکی از مزایای بسیار مهم کشور ما در راستای تحقق شعار سال محسوب می شود، گفت: چنانچه ما بتوانیم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم، قطعاً در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی کشور خواهیم بود و بر این اساس وضع معیشت مردم نیز بهبود خواهد یافت.

تاریخ انتشار: ١٤٠٣/٠١/٠٢

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.