weblog_showcase

پرونده تا انتخاب؛

آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟

آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟ پاسخ آنقدر عریان و صریح است که به زبان آوردن یا نگاشتن آن دشوار می‌شود. اساساً معنای انتخابات عبارت از حضور و مشارکت در سرنوشت ملی است نه چیز دیگری.

رسانه فکرت | مهتا صانعی، پژوهشگر رسانه

 

وقتی عده‌ای از معاندین یا مسئولان سابق نظام جمهوری اسلامی که اکنون با عدم اقبال مردم روبه‌رو شده‌اند در میان حیرت مردم چنین جمله‌ای به زبان می‌آورند که رأی ندادن هم یک نوع انتخاب است چه پاسخی می‌توان داد؟

 

پاسخ آنقدر عریان و صریح است که به زبان آوردن یا نگاشتن آن دشوار می‌شود. اساساً معنای انتخابات عبارت از حضور و مشارکت در سرنوشت ملی است نه چیز دیگری.

 

عدم حضور پای صندوق رأی و برداشت انتخاباتی داشتن از آن به لحاظ منطقی بی‌معنی است. در واقع بهانه‌ای است برای کسانی که سال‌ها سودای قدرت داشته‌اند؛ اما شعار خدمت داده‌اند. فارغ از مباحث استدلالی در این‌باره اجازه دهید از زاویه‌ی دیگری به این سخن  غلط که دشمنان را به تشویق واداشته بپردازیم.


آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ، هم نه
آری؛ اگر انتخاب شما از پا انداختن مردم‌سالاری دینی و مشارکت ایمانی برخاسته از انقلاب اسلامی است. و نه، اگر انتخاب شما افزودن به قدرت مردمی نظام برای مواجهه با مسائل و مشکلاتی باشد که انقلاب بر اساس طبیعت خود برای حل آن گام اول را برداشت و اکنون به گام دوم رسیده است.

 

 آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ،هم نه
آری، اگر انتخاب‌تان قرار گرفتن در صف بدخواهان نظام اسلامی باشد. و نه، اگر هدف و انتخاب شما  تلاش برای قدرتمند شدن ایران اسلامی در مرزهای امنیت خویش بوده و هست.مرز شکننده ای که میراث حکومت های بی کفایت و مزدور قاجار و پهلوی است .

 

 آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ، هم نه
آری، اگر انتخاب کرده اید برای تحقق آرمان تمدن ایرانی اسلامی قدمی برندارید. و نه، اگر انتخاب کرده‌اید در راه این آرمان بزرگ و مقدس قدمی بردارید.

 

آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ،هم نه
آری، اگر انتخاب کرده‌اید پشت جبهه‌ی مبارزه با استکبار و قدرت‌های خونخوار جهانی را خالی کنید. و نه، اگر انتخاب کرده‌اید محکم پشت این جبهه بایستید و ایران اسلامی را به عنوان تنها اپوزسیون حاکمیت شیاطین حمایت کنید.

 

آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ، هم نه
آری، اگر فریب تشنگان قدرت را خورده اید و از اعلام عدم صلاحیت آن‌ها برای انتخاب‌شدن دل‌گیرید. و نه، اگر قصد دارید این‌بار کنار کسانی بایستید که شیفتگان خدمت‌اند و برای اصلاح امور کشور ، قانون‌گذاری درست ، شفافیت عملکرد و نظارت بر اجرای قوانین به آن‌ها امید است.

 

آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ، هم نه
آری، اگر اعتقادتان را به خون‌های ریخته شده به دست کفر و تکفیر و نفاق  را از دست داده‌اید. و نه، اگر انتخاب شما همچنان یاری رساندن به رزمندگان راه خدا و حفظِ خشم مقدسی است که از آغاز بعثت تا کنون در نهاد مسلمانان و بر علیه کفار معاند وجود داشته و دارد.

 

آیا رأی ندادن یک نوع انتخاب است؟
هم آری ، هم نه
آری، اگر انتخاب کرده‌اید وضعیت معیشت خود را نادیده گرفته و از بانیان وضع موجود حساب نکشید. و نه، اگر معنی انتخاب را حاضر شدن در پای صندوق رأی و برگزیدن دیگریِ اصلح می‌دانید.

 

نکته‌ی پایانی

 

واضح است که شور مردم برای انتخابات همانا به معنی حضورشان پای صندوق‌های رای است و هر سخنی جز این اهانت به شور و شعور یک ملت بزرگ و صحنه گردان است.
 باید گفت؛ اگر رأی ندادن هم نوعی انتخاب باشد پس چرا عده‌ای از مسئولین جوش قوانین انتخابات را می‌زنند؟

 

 چرا مدام پیرهن و شاید بهتر است بگوییم قبای ایتالیایی خود را برای احزاب پاره می‌کنند؟ چرا مدام از جبهه‌ی مشارکت ایران و امثال آن سر برمی‌آورند؟

 

اگر رأی ندادن یک نوع انتخاب است پس کاندید نشدن هم یک نوع مسئولیت است

 

این معنای مشارکت حداکثری است که شما طالب آن بوده‌اید و دست کم از دوم خرداد ۷۶ تا کنون مدام از شعار آن دم زده‌اید. ارتباط مردم و کاندیداها یک جریان دوسویه است. شما نمی‌توانید از مردم چنین چیزی بخواهید و خودتان چنان کاری کنید. اگر قانونی وجود دارد پس باید به اجرا درآید. قانون انتخابات حاصل کار شما نیست؟ اگر مردم انتخاب نکنند پس این قانون برای چه کسی به اجرا در می‌آید؟

 

ما رأی می‌دهیم و اصلح را به امید اصلاح، انتخاب خواهیم کرد.

 

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٢/٠٩

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.