weblog_showcase

به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

«مبانی معرفت شناختی علوم انسانی از منظر قرآن کریم» منتشر شد

کتاب مبانی معرفت شناختی علوم انسانی از منظر قرآن کریم اثر دکتر رمضان علی تبار فیروز جانی در گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه و توسط سازمان انتشارات به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش فکرت، مبانی معرفت‌شناختی، تمامی تصورات و تصدیقاتی‌اند که فهم و قبول مسائل آن علم، متوقف و مبتنی بر آنهاست و داوری‌ها، موضع‌گیری‌ها و سایر فعالیت‌های علمی و معرفتی در این علوم، بر اساس آن شکل می‌گیرند. این مبانی اعم از مبادی بدیهی و نظری، مبادی فرادانشی و فرامسأله‌ای است که در ارکان مختلف علوم انسانی؛ اعم از غایت، هدف، موضوع، روش و امثال آن، نقش دارند. از جمله تأثیرات مبانی، نقش آن‌ها در ماهیت و هویت علم است و بر پایه آن، علم به دینی یا سکولار تبدیل خواهد شد.


علوم دارای عناصر و مولفه‌هایی هستند که طبق آنها، متصف به دینی یا سکولار بودن می‌شوند، از جمله آنها مبانی و پیش انگاره‌ها است، مراد از مبانی، پیش‌فرض‌ها و پیش انگاره‌هایی است که علوم، نظریه‌ها و مسائل علمی، بر آن مبتنی هستند و داوری‌ها، موضع گیری ها و سایر فعالیت‌های علمی بر اساس آنها شکل می‌گیرد.


کتاب مبانی معرفت شناختی علوم انسانی از منظر قرآن کریم اثر دکتر رمضان علی تبار فیروز جانی، که هر جلد با قیمت ۲۱۵۰۰۰ تومان راهی بازار نشر شد.

تاریخ انتشار: ١٤٠٣/٠١/٢٨

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.