عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

نخبگان حوزه و دانشگاه، جامعه را با سبک زندگی فاطمی آشنا کنند

حجت الاسلام بستان گفت: از نخبگان حوزه و دانشگاه انتظار می‌رود که آحاد جامعه به خصوص نسل جدید را هر چه بیشتر و بهتر با سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) آشنا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین بستان در گفتگو با خبرنگار فکرت ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه صدیقه طاهره(س) ابراز داشت: راه سعادت دنیا و آخرت ما در گروی تبعیت از خط و راهی است که حضرات معصومین(ع) فراروی ما گشوده‌اند.


وی افزود: راه نورانی و مقدسی که ائمه اطهار(ع) به خصوص مادر سادات حضرت فاطمه(س) برای ما مشخص کرده‌اند همان چیزی است که خدای متعال در قرآن کریم از بندگان راستین خود می‌خواهد و لذا قرآن و عترت به عنوان ثقلین هیچ گاه از هم جدا نیستند.


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: اگر در کلام اهل بیت(ع) دقت کنیم این عزیزان از مادرشان حضرت زهرا(س) به عنوان حجتی برای خود یاد کرده‌اند و اینها همه نشان و گواه از جایگاه رفیع بی بی دوعالم است.


وی بیان داشت: همه ما در راستای معرفی و شناساندن سیره و سبک زندگی ام ابیها(س) وظیفه و رسالت بسیار مهمی بر عهده داریم، با این حال رسالت نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه در این راستا سنگین‌تر است و باید در این خصوص احساس تکلیف بیشتری داشته باشند.


بستان خاطرنشان کرد: در این میان هر چند که ما با کمبود منابع به منظور تبیین سیره و سبک زندگی فاطمی روبرو هستیم اما با این حال می‌توانیم با همین گنجینه نورانی که از سیره و گفتار فاطمه زهرا(س) در اختیار داریم، کاری کنیم کارستان به شرط آن که قبل از هر چیز در این‌باره احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی کرده و مخلصانه به مجاهدت فرهنگی و رسانه‌ای بپردازیم که در این صورت عنایت خود حضرت زهرا(س) نیز شامل حال ما می‌شود.


 

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/٠٩/٢٥

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.