weblog_showcase

استاد حوزه علمیه قم در نشست «مدار»:

نگاه امامین انقلاب به نقش مردم در انتخابات، تشریفاتی و مقطعی نیست

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نگاه و رویکرد امامین انقلاب به نقش مردم در انتخابات، به هیچ وجه تشریفاتی و مقطعی نیست.

به گزارش خبرنگار فکرت، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی طی سخنانی در یازدهمین برنامه مدار که با موضوع مردم و انتخابات در مجموعه رسانه ای فکرت برگزار شد، با اشاره به این که در گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری، نقش مردم به عنوان یک مساله کلیدی و راهبرد اصلی مورد توجه است، اظهار داشت: متأسفانه برخی نگاه نادرستی نسبت به رهنمودها و بیانات امامین انقلاب دارند و فکر می کنند که نگاه به مردم و تأکید بر نقش آن ها یک بحث تشریفاتی و یا مقطعی است و حال آن که به هیچ وجه این گونه نیست.


وی افزود: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بر اساس مبانی دینی و فقهی به معنای واقعی کلمه معتقد و باورمند به نقش مردم در عرصه های مختلف از جمله انتخابات بوده و هستند.


وی همچنین گفت: به تعبیر حضرت آقا، امام خمینی(ره) این راه و گفتمان را به ما نشان دادند، کما این که مقام معظم رهبری بر همین اساس تأکید کردند که حضور مردم در صحنه های مختلف کشور از جمله انتخابات، معجزه آفرین و تحول بخش است.


استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از نگاه امام راحل، فلسفه بسیاری از احکام در راستای اقامه حکومت است و لذا ایشان بر اساس همان نگاه فقه جواهری، نگاه فردی به شریعت نداشتند و قائل به رویکرد حکمرانی در این زمینه بودند.


وی با بیان این که بر اساس رویکرد و گفتمان امامین انقلاب، مردم نقش کلیدی در تحقق حکمرانی دارند، افزود: با دقت در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با ائمه جمعه و نیز مردم قم به خوبی متوجه عمق این نگاه راهبردی و مبنایی می شویم.


حجت الاسلام و المسلمین رفعتی نائینی همچنین گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تأکید کرده اند که برای برپایی حکمرانی دینی و در ادامه اقامه تمدن اسلامی نیاز به نقش آفرینی مردم وجود دارد، ضمن آن که ما هنوز در گام دوم تمدن سازی هستیم و راه زیادی وجود دارد.


وی ابراز داشت: البته مسلم است که بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب در این زمینه ریشه در کلام و سیره اهل بیت(ع) به خصوص امیرالمؤمنین(ع) دارد و ما باید بتوانیم در عرصه جهاد تبیین این مباحث را به درستی تشریح و تبیین نماییم.
 

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٠/٢٦

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.