weblog_showcase

به همت انتشارات امیرکبیر؛

کتاب «فاطمه الزهرا (س)» به چاپ نوزدهم رسید

کتاب «فاطمه‌الزهرا (س)» به گفتار علامه امینی (ره) با تدوین حبیب چایچیان توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ نوزدهم رسید.

به گزارش فکرت، این کتاب گفتارهایی از علامه امینی، صاحب کتاب الغدیر، در خصوص فضائل، مناقب و مقام والای حضرت زهرا (س) را شامل می‌شود.

 

حاج کریم رومنا (دستمالچی) که تنها مخاطب علامه امینی هنگام بیان مطالب این کتاب بوده است، این مطالب را در نوارهایی منحصر به فرد ضبط کرده است. پانزده سال بعد این نوارها در اختیار حبیب چایچیان، شاعر پرآوازه آئینی، قرار گرفته است تا با تنظیم جملات و بازنویسی کامل آن گفتار، بدون اینکه در مفهوم مطالب سنگین کتاب کوچک‌ترین تغییری حاصل شود، آن را به صورت یک کتاب تدوین و آماده کند.

 

حسان در مقدمه کتاب «فاطمه‌الزهرا (س)» می‌نویسد:

 

«در همان ایام که دوست بزرگوارم تصمیم به پیاده کردن نوارها گرفت و مرا برای این کار مهم انتخاب کرد و در تسریع انجام آن تأکید و اصرار داشت، شبی در یک رؤیای صادقانه علامه امینی را دیدم که بر فراز تختی نشسته است و جمعی از علاقه‌مندان و عاشقان مقام والای حضرت زهرا (س) بر گرد او ازدحام نموده و بی‌تابانه درخواست انتشار آن فرمایش‌ها را داشتند. همانگونه که علامه امینی در زمان حیاتش، با لحنی گیرا و دلنشین، دستور می‌داد در مجالس علمی و آموزنده‌اش به قرائت اشعارم مفتخر شوم، در آن رؤیای صادقه نیز، در حالی که با دست به سوی من اشاره می‌کرد، فرمود: «(حسان) مأمور انجام این کار است.»

 

کتاب در دو بخش به توضیح مناقب و فضائل حضرت زهرا (س) می‌پردازد. در بخش اول با بررسی آیاتی مربوط به آن حضرت، فضائل حضرت زهرا (س) از منظر قرآن مطرح می‌شود و در بخش دوم روایات و احادیث مرتبط با آن حضرت شرح داده می‌شود.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/٠٩/٢٤

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.