weblog_showcase

یادداشتی به‌قلم دکتر مهدی اسلامی:

جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی؛ عیدانه 12 فروردین

امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت۱۲ فروردین ماه ۵۸ و رأی قاطع و بی نظیر مردم کشورمان به استقرار نظام جمهوری اسلامی ضمن تبریک این روز به ملت ایران تأکید کردند که دوازدهم فروردین، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت ماست و این عبارات ایشان حقیقتاً بار معنایی بسیار بالایی دارد.

دکتر مهدی اسلامی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) در یادداشتی بر این نکته تأکید کرد که جهانی شدن  گفتمان انقلاب اسلامی از ثمرات شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و به سخنی دیگر، عیدانه یوم الله 12 فروردین است که باید بیش از پیش درباره آن سخن گفت و به تحلیل رهنمود و دیدگاه امامین انقلاب در این باره پرداخت. به گزارش فکرت متن این یادداشت بدین قرار است؛

 

امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت۱۲ فروردین ماه ۵۸ و رأی قاطع و بی نظیر مردم کشورمان به استقرار نظام جمهوری اسلامی ضمن تبریک این روز به ملت ایران تأکید کردند که دوازدهم فروردین، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت ماست و این عبارات ایشان حقیقتاً بار معنایی بسیار بالایی دارد.


اساساً آنچه حائز اهمیت است این که نگاه و رویکرد معمار بزرگ انقلاب به تأسیس نظام جمهوری اسلامی، فراتر از بحث تشکیل یک ساختار سیاسی جدید برای کشور و اتفاق نظر ملت بر این خواسته است، چه آن که ایشان درون مایه های فکری و معرفتی آن هم با رویکرد انقلابی و دینی را مورد توجه جدی قرار داده اند و از این حیث باید گفت که هر ساله در روز دوازدهم فروردین ماه به عنوان "روز جمهوری اسلامی" بازخوانی پیام امام خمینی(ره) برای مردم و به ویژه مسئولان و کارگزاران نظام از جمله بایسته ها به شمار می رود.


در آن مقطع حساس، امام راحل با بصیرت الهی خویش و مشخص کردن و برگزار کردن رفراندوم به جریان مبارک انقلاب اسلامی، مشروعیت عینی و مردم‌سالارانه بخشیدند و این نکته مهمی است که امروزه بیش از گذشته، اهمیت و ضرورت آن را درک می کنیم.


البته فراتر از درخشش های انقلاب و نظام اسلامی در ابعاد و عرصه های مختلف، یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی به خصوص در بُعد بین الملل این است که در دنیای کنونی، گفتمان انقلاب اسلامی، بُعد جهانی به خود گرفته، چنان که نظام سلطه و مستکبران عالم با وجود همه دشمنی ها و کینه ورزی ها، به هیچ وجه نمی توانند آن را حذف کرده و یا نادیده بگیرند.


جهانی شدن این گفتمان از ثمرات شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و به سخنی دیگر، عیدانه یوم الله 12 فروردین است که باید بیش از پیش درباره آن سخن گفت و به تحلیل رهنمود و دیدگاه امامین انقلاب در این باره پرداخت.


از سوی دیگر باید توجه داشت که یوم الله ۱۲ فروردین، فرصت ارزشمندی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که مهم‌ترین آن مردم سالاری دینی و حکومت مبتنی بر مردم، نهادینه شدن استقلال، آزادی اسلامی و استکبار ستیزی در کشور، عزت و اقتدار ملی است.


بی شک کوتاهی ما در این زمینه فرجامی جز تضعیف جبهه انقلاب اسلامی و باورمندان به آن در اقصی نقاط عالم را در پی ندارد بنابر این تلاش در این خصوص از باب عمل به فریضه جهاد تبیین از جمله مهم ترین بایسته ها به شمار می رود.

تاریخ انتشار: ١٤٠٣/٠١/١٢

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.