weblog_showcase

تا انتخاب (٣٨) حجت الاسلام و المسلمین برزکار:

نیازمند ادبیات جدیدی در گفت‌وگو با مردم هستیم

مدیر پایگاه خبری_تحلیلی صدای حوزه گفت: موضوعی که نباید از آن غفلت کنیم این است که ادبیات‌ گفت‌وگوهای و روش‌های اقناع مخاطبان تغییر کرده است و نمی‌شود با ادبیات دهه شصت با مردم گفت‌وگو کرد و از آنها دعوت به انتخابات نمود.

به گزارش فکرت، حجت الاسلام حمید برزکار، مدیر پایگاه خبری_تحلیلی صدای حوزه در دوره مهارت کنشگری انتخابات 1402 با بیان این مطلب که انتخابات پیش رو با همه انتخاباتی که پشت سرگذاشته‌ایم متفاوت است گفت: باید بپذیریم این انتخابات با همه انتخابات قبلی فرق دارد؛ هرچند عده‌ای براین باورند که تفاوتی ندارد اما واقعیت این است که نگرانی از کم بودن مشارکت مردم وجود دارد.


وی ادامه داد: راه‌حل برطرف کردن این نگرانی، پیدا کردن علت آن است؛ ما هم با 70 درصد دلایل کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت نکنند موافقیم و درد مشترک داریم ولی الان باید این دردهای مشترک را مطرح کنیم و از بیان آنها نترسیم که ممکن است دشمن سوءاستفاد کند.


مدیر پایگاه خبری صدای حوزه بیان کرد: امروزه ما در عصر «وب 2» هستیم، در این عصر، همه حرف‌ها زده می‌شود و همه نکات گفته می‌شود، همه رسانه دارند، شبکه‌های اجتماعی هستند و چه بسا قدرت شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر از سازمان‌های رسمی است؛ در این عصر نمی‌توان به افراد گفت حرف نزن و نظراتت رو ابراز نکن؛ الان صدا و سیما هم تلاش می‌کند از این ظرفیت فضای مجازی در برنامه‌سازی استفاده ‌کند.


وی در خصوص راه‌گشا بودن ابراز نظرات مخالفان شرکت در انتخابات گفت: گفت‌وگوهای آزاد باعث می‌شود که مسأله‌ها مطرح شوند و بتوانیم با مردم صحبت کنیم.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: موضوعی که نباید از آن غفلت کنیم این است که ادبیات‌ گفت‌وگوهای و روش‌های اقناع مخاطبان تغییر کرده است و نمی‌شود با ادبیات دهه شصت با مردم گفت‌وگو کرد و از آنها دعوت به انتخابات نمود.


حجت الاسلام برزکار گفت: از موانع ذهنی که الان حتی برای ایرانیان تکلیف‌مدار نسبت به انتخابات وجود دارد این است که؛ رأی نمی‌دهم تا اعتراضم را نشان دهم یا اینکه می‌گویند اگر من رأی بدهم ایران قوی می‌شود و در واقع این جمهوری اسلامی است که قوی می‌شود و این رفتار جمهوری اسلامی که مردم را نادیده می‌گیرد و تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها و نابرابری‌ها بیشتر و بیشتر خواهد شد؛ پس این شرکت کردن چه فایده‌ای دارد.


وی ادامه داد: این ادعای ما مدافعان شرکت در انتخابات که مسئولان کار نمی‌کنند، را دیگر از ما نمی‌پذیرند و می‌گویند رهبری نمی‌گذارد کار کنند؛ باید حسابی وارد این موضوع شویم و جواب داشته باشیم و رهبری را در گفت‌وگوهای سیاسی خود استثنا نکنیم.


این پژوهشگر و فعال حوزه رسانه بیان کرد: ایران قوی، ایرانی است که اقتصادش قوی است و وابسته به نفت نیست، اتفاقا کشوری که اقتصاد قوی دارد و وابستگی به نفت ندارد را راحت‌تر می‌شود براندازی کرد چون حکومت به پولی که در دست مردم است نیاز دارد؛ و باعث می‌شود مردمی‌تر رفتار کنند. ایران قوی به نفع همه است هم به نفع بی‌طرف‌هاست هم به نفع معترضین است.


وی با پذیرش مدعای معترضین اوضاع اقتصادی گفت: ما هم مثل معترضین به عملکرد و وضعیت موجود اعتراض داریم و برای این ناراضی بودنمان هزینه هم دادیم به خلاف آنها که اصلا هزینه نداده‌اند و نمی‌دهند و فقط ناله می‌کنند. هزینه مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی، توبیخ شدن و تهدید شدن و هزینه کردن از جیب و زندان رفتن است که ما حزب‌اللهی‌ها همه این هزینه‌ها را داده‌ایم؛ همه اینها را با هدف سالم‌سازی فضای اجتماعی انجام داده‌ایم که فرزندان جامعه لاابالی بار نیاید در مدارس فعالیت می‌کردیم که تا محیط فرهنگی‌تر باشد. اینها همه نشانه آن است که ماها هم اعتراض داریم؛ بنابراین همه باید پای کار بیایند و گروه سازی و اقدامات واقعی کنند.

تاریخ انتشار: ١٤٠٢/١٢/٠١

نظر بدهید
user
envelope.svg
pencil

آنچه ممکن است بپسندید

همراه فکرت باشید.

شما میتوانید با وارد کردن ایمیل خود از جدید ترین رویداد ها و اخبار سایت فکرت زود تر از همه باخبر شوید !

ویژه‌های فکرت

مجموعه فکرت درصدد است، مسائل روزِ حوزه اندیشه را با نگاهی جدید و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای به تصویر بکشد.